100-lecie I Liceum Ogólnokształcącego w Zduńskiej Woli
Kontakt
98-220 Zduńska Wola
ul. Dąbrowskiego 6
tel.(fax) 043 823 42 74
lo1@lo1zdwola.dlaedu.pl
Dla Uczniów

Ankieta

Czy obawiasz się matury?

język polski

 

ANNA MAĆCZAK-PACELT

Klasa 1AP – Poetycka wizja zaświatów w „Boskiej komedii" Dantego.

„Boska komedia” jako summa średniowiecza.

Dyskusja z tradycją w poezji Villona.

Sztuka i architektura średniowiecza.

Klasa 1A – Werteryzm jako postawa bohatera romantycznego.

Romantyzm w Polsce – wprowadzenie do epoki.

„Oda do młodości" Mickiewicza  jako utwór przełomu epok.

Mickiewicz – biografia romantyka.

Motyw winy i kary w balladach Mickiewicza.

Czytamy „Dziady” A. Mickiewicza.

Klasa 2B, 2D, 2E –  Młoda Polska – filozofia i kierunki artystyczne.

Schopenhaueryzm i nietzscheanizm w poezji Tetmajera i Staffa.

Impresjonizm poetycki w wierszach K. Przerwy – Tetmajera.

„Chłopi” Reymonta jako epopeja z życia wsi.

Relacje międzyludzkie w powieści.

Lipieckie sacrum i profanum, czyli święta religijne i zwyczaje ludowe w „Chłopach”.

Czytamy „Wesele” Wyspiańskiego.

Pozostałe informacje na grupach klasowych. Proszę sprawdzać na bieżąco.

 

Katarzyna Danielewska 

22.06 – 26.06.2020

W tym tygodniu klasy: I E i I D – „Oda do młodości” A. Mickiewicza – manifest młodych romantyków.

„Miej serce i patrzaj w serce” – programowy charakter ballady „Romantyczność” A. Mickiewicza.

I BP – Małżeństwo  w tekstach kultury – interpretacja obrazu Pawła Kuczyńskiego.

Wizerunek szlachcica ziemianina w „Żywocie człowieka poczciwego” M. Reja.

Szczegóły na grupach klasowych.

Pozdrawiam Katarzyna Danielewska

 

 

 

TOMASZ MIŚ

1C

  • Analiza plakatu Pągowskiego „Circus” ( prace dostarczane będą mejlowo)
  • Kreacje wizerunków Marii w literaturze i sztuce. Pojęcia: Theotokos, Pieta, Hodegetria, Deesis ( rozdział 56 w podręczniku plus Internet – reprodukcje Madonna z Krużlowej Grunewald Matthias Ukrzyżowanie Stwosz fragment ołtarza przedstawiający scenę zaśnięcia Najświętszej Marii Panny. Charakterystyka Matki Boskiej, jej postawy i środki , którym udało się to wyeksponować ( ćwiczenie)

2A

  • Spektakl „Śluby panieńskie” https://ninateka.pl/film/sluby-panienskie-jan-englert .Analiza porównawcza Gustawa z IV cz 'Dziadów” i Gucia ze „Ślubów panieńskich”. Satyryczny obraz miłości romantycznej ( charakterystyka Albina i pojęcie magnetyzmu)
  • Refleksje po obejrzeniu filmu T. Kaye'a „Z dystansu” ( film obejrzany w szkole). Praca pisemna dla chętnych w ramach rozszerzenia.

1DP

  • Średniowieczne formy teatralne ( materiały własne)
  • Filozofia w średniowieczu : augustynizm i tomizm ( materiały własne). Analiza „Wyznań” Św Augustyna według pytań w podręczniku

2C

  • Cechy dramatu romantycznego na podstawie „Dziadów” cz III ( tekst dramatu Mickiewicza powtórzenie cech dramatu antycznego i szekspirowskiego, materiały własne)
  • Charakterystyka Konrada ( praca z tekstem i opracowanie tematu na podstawie zamieszczonych materiałów na grupie )

3D

  • Synteza współczesnej poezji współczesnej ( materiały własne)
  • Maturalne ćwiczenie ikonograficzne – Jakiego odczytania III cz „Dziadów”Spodziewasz się , oglądając zapowiadający sztukę plakat teatralny Jana Aleksiuna. Omów zagadnienie, wykorzystując znajomość dramatu

 

 

P. Paszkiewicz

18.05 – 22.05.

Klasa  I B

Barokowy koncept w twórczości Jana Andrzeja Morsztyna.

Portret Sarmaty w Pamiętnikach Jana Chryzostoma Paska.

Klasy I Cp, I Ep

Jaki wzór człowieka i obywatela pojawia się w pieniach Jana Kochanowskiego?

Pieśń o spustoszeniu Podola – liryka apelu

Szczegóły na facebooku.

Pozdrawiam